Za drogie e-książki

Za drogie e-książki

Nie do końca podoba mi się model funkcjonowania serwisów typu Chomikuj.pl i w tym sporze trudno wskazać, kto ma rację. Ale z jedną opinią chomikowych włodarzy się zgadzam: „wydawcy zapominają, że ich klienci nie są z natury złodziejami, są gotowi wynagradzać twórców za ich pracę, ale również chcą być traktowani uczciwie i poważnie”. Jeśli za kilkumegową e-książkę (bez wartości dodanej) sprzedający chce ode pieniędzy takich samych, jak za normalną publikację, to mam wrażenie, że jednak nie traktuje mnie poważnie.

Z powodu: Chomikuj.pl pozywa Polską Izbę Książki!

Polecam też wielowątkową i pogłębioną dyskusję na Google+ dotyczącą rynku eBooków i kwestii tego, dlaczego nie kosztują mniej.

4 thoughts on “Za drogie e-książki

  1. z ksiązkami to jest w ogóle osobna historia.
    przede wszystkim – długo oduczałam się kupowania książek w ilościach hurtowych- no bo w końcu minimalizm.
    chociaż- nadal mam kilka kolekcji książkowych- całego jonathana, i powoli kompletuję sobie agathę.

    czasami mam wrażenie, że z książką jest podobnie jak z muzyką- bo np. kupuję tylko odsłuchane wcześniej płyty.
    szkoda mi wywalić kasę, na coś, co nie wiem czy mi się spodoba- a jeżeli mi się podoba i wiem, że ponownie zechcę coś przeczytać ( a często wracam), to wtedy rozważam zakup.

    ja chwilami chomika traktuję bardziej jako bibliotekę, że czytam, i wywalam.
    bo akurat na obecnej dzielni nei mam żadnej biblioteki, a do centrum mam nie po drodze.
    zresztą, przy moim „przerobie” to takie bywanie w bibliotece może być dość uciążliwe.

    ale jak widzę- różnicę w cenie ebooka a papieru rzędu 2-3 złotych, to i tak- stawiam na papier.

    Lubię to

    1. Upieram się, że przy pewnego typu książkach eBook ma więcej racji bytu, mam tu na myśli prace naukowe. Przeszukiwanie, tagowanie etc. pozwala ułatwić pracę badacza. I nie zdziwię się, jeśli takie książki zdominują rynek eBooków. Dla beletrystyki też bym wolał jednak papier. Niezależnie od ceny.

      Lubię to

      1. hm, myślę. to od wielu rzeczy zależy.
        np. moje prawo mam praktycznie całe papierowe. z kolei nawet ulubionego słowackiego wolę ebookowo.

        Lubię to

Skomentuj

