Brodski, Znak wodny

Wracam ostatnio myślami i palcami sunącymi po grzbietach książek na półce, do „Znaku wodnego” Brodskiego i początku przygody oka.

„Wiele księżyców temu dolar był wart 870 lirów, a ja miałem trzydzieści dwa lata. Kula ziemska była również lżejsza o dwa miliardy dusz, a bar przy stazione, na której wysiadłem w ową zimną grudniową noc, był pusty. Stałem w nim, czekając na jedyną osobę, którą znałem w tym mieście i która miała mi wyjść na spotkanie. Osoba, płci żeńskiej, była już solidnie spóźniona.”

Skomentuj

