Kolejne wyjście tym razem rocznicowe na targ staroci…

Kolejne wyjście (tym razem rocznicowe) na targ staroci. Spacer z Ukochaną wśród rzeczy z niesamowitą historią – uwielbiam takie spotkania, gdyż moja wyobraźnia i pamięć zawsze funkcjonowała i opierała się na przedmiotach. A przy takim ich natężeniu wchodzi na wyższe obroty próbując w napotkanych przedmiotach (nie raz całkowicie bezużytecznych) odnaleźć coś, co wyjaśni mi rysy twarzy ludzi stojącymi za nimi („Nazbierało się tego przez całe życie. Sprzedajemy, bo dzieci nie chcą tych rzeczy, a ze sobą ich nie zabierzemy” – stwierdzała z uśmiechem poprzednim razem jedna z Pań, od której nabyłem, mocno przepacając, starą pocztówkę z III Rzeszy).

Poprzednio kupiłem tego więcej. Dziś się ograniczyłem – ledwie dwie pocztówki (Ukochana dodatkowo nabyła też stylową wizytówkę fotografa Leonida Kowalskiego z Warszawy z 1904 roku). Jedna widokówka zwróciła moją uwagę mocnym wyblaknięciem i znaczkiem z napisem „Norwegia”. Druga – niezwykle barwnym dodatkiem, choć pozbawiona była stempla. Dopiero wrzucając do Google Translatora napis na niej stał się zrozumiały – Dom Opieki w Ordrup w Danii. Niestety nie wiem w którym Ordrup, bo mapy nie są tu jednoznaczne… Trzeba będzie poszukać.

Skomentuj

