bkm

Poranny.pl: Bilety komunikacji miejskiej drożeją, ale będzie je można kupić u kierowcy

Bilety zapewne zdrożeją, tak jak to bywało na przestrzeni ostatnich lat (choć o ile moja dziurawa pamięć mnie nie zawodzi, to i zdarzały się obniżki, ale tego potwierdzić już nie jestem w stanie). Dziwne, że nie budzi to jednak mojego sprzeciwu – zmiana autobusów (na przestrzeni ostatnich miesięcy ledwie dwa razy trafiłem na budzące wspomnienia blaszaki), karta miejska (jakkolwiek kuriozalnie proces jej wprowadzania przebiega), podwyżki cen benzyny – chyba jestem w stanie zaakceptować zmiany w cenniku, widząc, że naprawdę coś się zmieniło. Jest we mnie po prostu jeszcze trochę wiary w to, że intencje władz mogą być jeszcze racjonalne i czyste. Ale nie jestem aż tak naiwny, by nie podejrzewać, iż tylko o poprawę naszego komfortu i pokrycie bieżących wydatków tu chodzi – pewnie ktoś jeszcze na tym sporo zarobi. Schizofrenia? Może. Fajnie by było w lokalnej prasie zobaczyć zestawienie: po jednej stronie zmiany cen biletów, po prawej zaś  zmiany w infrastrukturze komunikacji miejskiej – ciekawe jakie byłyby efekty takiego porównania.

W każdym razie marzy mi się uchwała nakazująca miejskim radnym poruszanie się komunikacją miejską (karta miejska powinna pomóc w kontrolowaniu wypełniania tego obowiązku) – wtedy przynajmniej na własnej skórze przekonają się, co jeszcze wymaga naprawy. A przy ich kreatywności i pomysłowości: na bolączki klienta BKMu na pewno znajdą jakieś panaceum

2 thoughts on “bkm

  1. Gdyby chodziło tu o poprawę jakości usług związanych z komunikacją miejską i komfortem pasażera, to wszystko od dawna toczyłoby się w innym kierunku i innym tempie. Już dawno by były przy największych przystankach automaty biletowe, żeby można było w weekend bez szukania otwartego kiosku zakupić bilet na przejazd, a samą elektroniczną kartę miejską dałoby się zamówić przez Internet, unikając niepotrzebnej podróży do siedziby BKM, stania w kolejkach i marnowania czasu na podróże.

    Polubienie

    1. Wspominałem, że nie jestem naiwny:) Podejrzewam, że byłoby to o wiele szybciej i sprawniej wprowadzane, gdyby nie fakt, że UE to największy pracodawca w regionie.
      PS: A link o Operze działa:) Przynajmniej jak jak klikałem:)

      Polubienie

Skomentuj

